lørdag den 22. februar 2014

Instruktionsvideo

Så lykkedes det mig at lave min video, lægge den på Youtube og oprette en QR kode!

Det var egentlig ret nemt. Man skal selvfølgelig lige øve sig i at lave selve videoen, da man ikke skal suse for meget rundt med musen, skal tale langsomt og have tænkt over hvad man vil sige. Men tror aldrig helt man bliver tilfreds, når resultatet er, at man kan høre sin egen stemme - især når den er bornholmsk... :o) Men www.screencast-o-matic.com er utrolig nem at anvende. Har prøvet at anvende Adobes program og det ligner hinanden meget - screencast-o-Matic er bare gratis. Gratis er godt!

Det viser sig, at har man en google+ konto, så er man også oprettet på Youtube, så det var også meget nemt at gå til. Jeg valgte dog at downloade videoen til min computer, i stedet for at få programmet til at ligge det op på Youtube. Det tog simpelthen for lang tid! Og så var det jo bare at kopiere URL´en og teste om det virkede. Det gjorde det! Nemt!

Til at lave QR koden har jeg anvendt www.qr-koder.dk. Den har jeg anvendt før og finder den meget intuitiv og nem.

Til sidst testede jeg koden med min mobil og sørme om jeg ikke kom ind på min video, da jeg scannede koden!! Succes!

Jeg kan helt klart se en mulighed med dette værktøj, i forhold til at anvende det i undervisningen. Det er ikke synderligt ressourcekrævende, men meget pædagogisk. Jeg skal helt klart prøve det her en dag!

Her er min kode. Scan og kig!

God fornøjelse!
 

1 kommentar:

  1. Waoo... helt kart en ny ekspert i embedding :-)

    Du har en behaglige "tv" stemme til formålet, rolig og klar

    /Kristian

    SvarSlet